آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم

بانک سوالات دبیرستان و پیش دانشگاهی . مکالمه . مقالات . آپدیت روزانه Nod 32

نظافت شخصی خود را در محل کار حفظ کنید
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ٦:٥٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٦/٤/٢٥
 

رعایت بهداشت شخصی در محل کار بسیار مهم است. برخی افراد بدون توجه به این مسئله، سر کار حاضر می شوند و این کار منجر به اذیت سایر همکاران و در نتیجه دوری کردن از آن فرد می گردد.


با رعایت بهداشت می توان علاوه بر تمیز و شاداب بودن در محل کار، کیفیت و کمیت فعالیت های خود را نیز افزایش داد.

 

برای این کار چه باید کرد؟

1- در محیط کار، فاصله خود را با همکاران دیگر حفظ کنید. خیلی از بیماری های مسری مثل سرماخوردگی، در محیط های شلوغ که فاصله افراد با یکدیگر کم است، منتقل می شوند.

 

2- اگر زخمی در بدن (مثل بریدگی انگشت) دارید ، قبل از ورود به محل کار، آن را با باند استریل بپوشانید تا عفونت نکند.

 

3- اگر با خودتان غذا به محل کار می برید، حتما در پوش داشته باشد. هرگز موادغذایی را که زود فاسد می شوند، به عنوان غذا به محل کار خود نبرید.

 

4- هر چند وقت یک بار موهای خود را کوتاه کنید تا ظاهری مرتب داشته باشید. همچنین موهای خود را با شستن به موقع، تمیز نگه دارید (در آقایان).

بعد از خوردن غذا نخ دندان بکشید. اگر ذرات غذا، بین دندان ها باقی بماند، باکتری ها، بوی بدی را در دهان تولید می کنند که موجب آزار همکاران در محیط کار می شود

5- حداقل یک بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. با مراجعه به دندانپزشک می توانید از مشکلات احتمالی دهان و دندان خود مطلع شوید و از مشکلاتی مثل بوی بد دهان، که در محل کار همکارانتان را آزار می دهد، جلوگیری کنید. می توانید در محل کار بعد از خوردن ناهار، از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

 

6- هر شب قبل از خواب و یا پیش از رفتن به محل کار حمام کنید. حمام کردن نه تنها پوست را تمیز می کند، بلکه سبب می شود تا شاداب تر و سر حال تر به نظر برسید و بوی نامطبوع عرق را از شما دور می کند.

اگر حمام نکنید و تنها از اسپری و مام  و عطر استفاده کنید، کمک چندانی به رفع بوی عرق نمی کنید و حتی در برخی موارد، بوی عرق را بدتر می کنید.

7- اگر فردی هستید که زیاد عرق می کنید، یا کارهای بدنی زیادی در طول روز انجام می دهید، حتما پس از استحمام، از مواد ضدتعریق مثل مام، برای زیر بغل خود استفاده کنید تا کمتر با بوی نامطبوع عرق خود، دیگران را اذیت کنید.

 

8- دست های خود را تمیز نگه دارید و مرتب آنها را بشویید. در محل کار خود حتما دستمال کاغذی قرار دهید. همراه داشتن دستمال کاغذی، در مواقعی که بیماری عفونی تنفسی (مثل سرماخوردگی) دارید، از سرایت بیماری به سایر همکاران جلوگیری می کند.

 

9- ناخن های های خود را همواره کوتاه و تمیز نگه دارید، مخصوصا اگر در بخش خدمات دهی موادغذایی کار می کنید. با کوتاه نگه داشتن ناخن ها، از انتقال میکروب های دست و ناخن به مواد غذایی، جلوگیری می کنید.

 

10- حتما بعد از بیرون آمدن از دستشویی، دست های خود را با آب و صابون بشویید.

حتما پس از استحمام، از مواد ضدتعریق مثل مام، برای زیر بغل خود استفاده کنید تا کمتر با بوی نامطبوع عرق خود، دیگران را اذیت کنید

11- دو بار در روز مسواک بزنید (حداقل یک بار در محیط کار ) و یک بار در روز نخ دندان بکشید. اگر ذرات غذا، بین دندان ها باقی بماند، باکتری ها، بوی بدی  را در دهان تولید می کنند که موجب آزار همکاران در محیط کار می شود.

 

12- اگر زیاد عرق می کنید و بوی عرق تندی دارید، از مصرف زیاد غذاهای ادویه دار و تند خودداری کنید.

 

13- در محیط کار، در موارد زیر دست های خود را با آب و صابون بشویید:

- بعد از دستشویی

- بعد از اینکه با فردی که سرما خورده و عطسه و سرفه می کرده، دست داده اید.

- بعد از دست زدن به پول و وسایل پرکاربرد مثل صفحه کلید کامپیوتر و دستگیره در، ماشین فکس، دکمه ی آسانسور و ... .

 

بهداشت قاعدگی برای خانم ها در محل کار

در طی قاعدگی، استحمام برای خانم ها بسیار مهم است. هیچ منعی برای حمام رفتن بانوان در این روزها وجود ندارد.

خیلی از بانوان با مشکل بو در این دوران مواجه هستند. به این گونه افراد استحمام و تعویض زود به زود نوار بهداشتی توصیه می شود. استفاده از پودر در ناحیه تناسلی توصیه نمی شود.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان


 
 
 



افزایش آمار
سیستم افزایش آمار هوشمند تک باکس