abbasibe.persianblog.ir Website Value
Website Value Calculator آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم

آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم

بانک سوالات دبیرستان و پیش دانشگاهی . مکالمه . مقالات . آپدیت روزانه Nod 32

یوزرنیم و پسورد نود 32 در سه شنبه 11 شهریور ماه 1393
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱۱:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 
Username:EAV-0114817782 
Password:cnm43tnt52
Username:EAV-0114817808
Password:b8hske88b2
Username:EAV-0117710641
Password:4e8frbjr4s
Username:TRIAL-0118833705
Password:usxmsxmaev
Username:TRIAL-0118833724
Password:hnevaps6rk

 
 
برای امتحان چگونه درس بخوانیم؟
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱۱:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

مریم عرب انصاری

امتحان نقطه‌ی عطفی در نشان دادن میزان موفقیت شما است. هرچند روش‌های موجود برای امتحان، نمی‌تواند گویای دقیق و واقعی از میزان اندوخته‌های علمی دانش‌آموز به حساب آید، اما ملاک مهمی تلقی می‌شود و به تبع آن «نمره» نیز اهمیت خود را در این راستا به نمایش می‌گذارد.

اگر شما دروس خود را مرتب مطالعه کرده باشید فقط احتیاج به خواندن نکات مهم مبحثها را خواهید داشت و و به برنامه ریزی فشرده و منسجمی نیاز نخواهید داشت، در غیر این صورت یک برنامه‌ریزی کامل می‌تواند شما را در دستیابی به موفقیت، همراهی کند. لذا برای مواجهه با امتحان، می بایست برنامه ریزی کرد.

توجه به تاریخ امتحان و مدت زمانی باقیمانده تا آن زمان، مقدار بخش‌ها و فصول هر درس، رفع سؤالات و اشکالات موجود پیش از امتحان و انجام یک امتحان فرضی برای آزمودن اطلاعات خود، از اقدامات مقدماتی است که می تواند در برنامه ریزی شما مدنظر قرار گیرد. پس از اینکه برنامه امتحانی را به شما دادند و از تاریخ آن آگاه شدید در اولین فرصت و بدون اتلاف وقت، برنامه مطالعه خود را تنظیم کنید. برنامه را باید طوری طرح کنید که فرصت کافی برای مطالعه مستمر داشته باشید.

در بین ساعات مطالعه باید سه نکته را رعایت کنید:

  • زمانی را برای مرور نکته ها و جمع بندی مطالب خوانده شده، درنظر بگیرید زیرا هرچه بیشتر معلومات خود را مرور کنید بیشتر قادر به جذب مطالب جدید و نکات تازه خواهید بود.
  • زمانی (مثلاً ده دقیقه) را برای استراحت درنظر بگیرید، چراکه هرچه زمان پیش می رود، یادآوری مطالب خوانده شده به نحو رو به افزایشی، کاهش می یابد، مگر اینکه به حافظه خود استراحت منظم بدهید.
  • در برنامه ریزی خود چند درس مختلف اعم از عمومی- پایه (اختصاصی) را بگنجانید و یا حداقل بکوشید که موضوع مطالعه خود را عوض کنید. زیرا خواندن یک درس خاص بیش از چند ساعت باعث خستگی خواهدشد.

نکات تکمیلی:

  • اگر در حین مطالعه خسته شدید، تنفسهای عمیق، راه رفتن در هوای آزاد و چند لحظه چشم برهم نهادن و به چیزی فکر نکردن، در برطرف کردن خستگی و فشار فکری شما موثر خواهد بود.
  • پس از اینکه چارچوب برنامه درسی خود را تنظیم و ساعتها و درسها را مشخص کردید فوراً شروع به مطالعه کنید و برای شروع به کار وسواس بخرج ندهید. فقط فوراً شروع کنید. هر فکر مزاحمی را که به مغزتان خطور کرد با قاطعیت از خود دور کنید و به خود تلقین کنید که آدم با اراده ای هستید.
  • در حین مطالعه، زیر نکات مهم خط بکشید و پس از پایان هر بخش، فرمولها و تعریفهای کلیدی و مهم را به صورت خلاصه در یک ورق کاغذ یادداشت کنید چراکه برای مرور دوباره، همین یادداشتها کافی هستند.
  • اگر در درسی ضعیف هستید نگویید آن درس سخت است. به همشاگردیهای خود نگاه کنید، کسانی هستند که این درس برایشان سهل و آسان است و بالعکس درسی که برای شما آسان است برای آنها مشکل است، پس به دنبال نقاط ضعف و اشکالات خوددر آن درس بگردید و اشکالات خود را با کمک دوستان و دبیرانتان رفع کنید.
  • اگر در طول روز به دلیل سهل انگاری و کم کاری موفق نشدید مطابق برنامه آن روز پیش بروید، به عنوان جریمه از وقت خواب خود بزنید و برنامه خود را به اتمام برسانید چراکه در غیر این صورت تمام برنامه تان دچار مشکل خواهد شد (چون شما برنامه تان را با توجه به روحیات، عادات و برنامه زندگی، میزان ضعف و قوت در دروس تنظیم کرده اید پس الزاماً نباید وقت برای مطالعه کم بیاورید.)
  • قبل از اینکه فرصت کافی را از دست بدهید چنان مطالعه کنید که در آخرین لحظات دچار پشیمانی و استرس نشوید. بعد از اینکه طبق برنامه عمل کردید و به روز امتحان نزدیک شدید باید سعی کنید چند ساعت قبل از امتحان دست از مطالعه بردارید و استراحت کنید. عاقلانه ترین راه، یک خواب راحت و استراحت طولانی در شب قبل از امتحان است. البته قبل از استراحت، یک نگاه جنگی و فوری به رئوس مطالب بیندازید و با اطمینان کامل از موفقیت خود و با اعتماد به نفس فراوان- که حتماً به بهترین نحو از عهده امتحان برخواهید آمد- به استراحت بپردازید و روز بعد وارد جلسه امتحان شوید.
  • در سر جلسه امتحان نیز به خود قوت قلب دهید و تلقین کنید که می‌توانید به تمامی سؤالات پاسخ دهید پس نام و مشخصات خواسته شده را بنویسید. آن گاه نگاهی سریع اما دقیق بر تعداد سؤالات و زمان داده شده و کیفیت سؤالات و بارم هر کدام بیندازید و سعی کنید ابتدا به سؤالاتی پاسخ دهید که: اولاً مطمئن هستید خوب می دانید و ثانیاً بارم بیشتری دارند. دقت کنید سؤالها را کامل بخوانید، درست خواندن فعل جملات بسیار مهم است. بدون وقفه به سؤالات پاسخ دهید، البته خونسردی خود را نیز حفظ کنید. اگر جواب پرسشی را نمی دانید و یا فراموش کرده اید، دست و پای خود را گم نکنید؛ فقط یک علامت کنار آن بگذارید و به سراغ سؤال بعدی بروید. پس از پاسخ دادن به سایر سؤالات اگر وقت داشتید به آن سؤال برگردید.
  • سعی کنید با خط خوانا بنویسید، شکل‌ها را نیز با دقت رسم کنید.
  • اگر از ورقه پاسخ دیگری نیز استفاده کردید حتماً در روی برگه دوم اسم و مشخصات خود را بنویسید و همچنین برروی برگه اول نیز متذکر شوید که «برگه دوم دارد.»
  • اگر امتحان را زود تمام کردید مغرور نشوید و در دادن ورقه عجله نکنید چراکه اغلب بعد از خروج از سالن امتحان یادمان می آید که یک تست را جواب نداده ایم و... پس با دقت سؤالات و جوابها رابررسی کنید شاید فاصله قبولی و ردی فقط یک صفر زیادی در ریاضی و یا علامت اشتباه (مثبت و منفی) در جبر و... باشد.
  • پس از مرور سؤالات و جواب‌ها با خیال راحت ورقه خود را به مراقبتهای جلسه امتحان بدهید.

 

منبع: روزنامه کیهان


 
 
روش‌های مطالعه
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱۱:٠٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسی‌های به عمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه‌ی تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند.

یادگیری (Learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان به ویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است.

شاید به افرادی برخورده باشید که می‌گویند: همه کتابها و جزوه‌ها را می‌خوانم، اما موقع امتحان آنها را فراموش می‌کنم، یا من استعداد درس خواندن را ندارم، چون با اینکه همه مطالب را می‌خوانم اما همیشه نمراتم پایین است و یا ... . بسیاری از اینگونه مشکلات به نداشتن یک روش صحیح برای مطالعه باز می‌گردد. عده‌ای فقط به حفظ کردن مطالب اکتفا می‌کنند، بطوری که یادگیری معنا و مفاهیم را از نظر دور می‌دارند. این امر موجب فراموش شدن مطالب بعد از مدتی می‌شود، در واقع آنچه اهمیت دارد یادگیری معنا و مفهوم است، چیزی که نمی‌توانیم و نباید از آن دور باشیم.

برای آنکه مطلبی کاملا آموخته شده و با اندوخته‌های پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال فراموشی کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه خود را محکوم کنیم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونایی و سایر موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بیابیم و به اصطلاح آنها بپردازیم. در اینصورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندکی تفکر عادتهای نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادت‌های مطلوب جایگزین آن گردد.

برای تغییر عادات مطالعه مراحل زیر را باید در نظر گرفت:

  1. آگاهی (درباره موضوع)
  2. علاقه
  3. ارزیابی (ارزیابی اطلاعات بدست آمده با در نظر گرفتن موقعیتهای موجود)
  4. آزمایش (بکار بستن فکر)
  5. مطابقت خود با فکر تازه و اختیار و قبول آن

انواع روش‌های مطالعه:

روش اول: روش پس ختام

این روش یکی از مهمترین و معروفترین روشهای بهسازی حافظه است. نام این روش همانند نام انگلیسی آن (PQ4R) متشکل از حروف اول شش مرحله آن است.

مراحل پیش خوانی

در این مرحله کتاب یا مطلب بصورت یک مطالعه اجمالی و مقدماتی مطالعه شود. از جمله موارد این مرحله خواندن عنوان فصلها ، خواندن سطحی فصل ، توجه به تصاویر ، بخشهای اصلی و فرعی و خلاصه فصلها می‌باشد. هدف در این مرحله یافتن یک دید کلی نسبت به کتاب و ارتباط دادن بخشهای مختلف کتاب با یکدیگر می‌باشد.

مرحله سؤال کردن

پس از مطالعه اجمالی موضوعات و نکات اصلی ، به طرح سؤال در مورد آنها بپردازید. این کار باعث افزایش دقت و تمرکز فکر و سرعت و سهولت یادگیری می‌گردد.

مرحله خواندن

در این مرحله به خواندن دقیق و کامل مطالب کتاب پرداخته ، که هدف فهمیدن کلیات و جزئیات مطالب و نیز پاسخگوی به سؤالات مرحله قبل می‌باشد. در مرحله خواندن برای فهم بهتر مطالب می‌توان از کارهایی مثل یادداشت برداری ، علامت گذاری و خلاصه نویسی بهره جست.

مرحله تفکر

در این مرحله هنگام خواندن ، ساختن سؤالها ، و ایجاد ارتباط بین دانسته‌های خود ، درباره مطلب فکر کنید. در این مورد نیز مهمترین اصل همان بسط معنایی است. بسط معنایی ممکن است در مراحل پنجم و ششم نیز یعنی در مراحل از حفظ گفتنی و مرور کردن نقشی داشته باشد.

مرحله از حفظ گفتنی

در این مرحله باید بدون مراجعه به کتاب و از حفظ به یادآوری مطالب خوانده شده پرداخته شود و بار دیگر به سؤالاتی که خود فرد طرح کرده بود پاسخ دهد. در اینجا باید مطالب آموخته شده را در قالب کلمات برای خود کرده ، در غیر اینصورت لازم است که مجددا به خواندن مطالبی که آموخته نشده پرداخته شود. مرحله از حفظ گفتنی در پایان هر بخش انجام می‌گیرد و وقتی بخشهای یک فصل به اتمام رسید به مرحله بعد ، یعنی مرور کردن یا آزمون وارد می‌شویم.

مرحله مرور کردن

این مرحله ، که مرحله آزمون نیز می‌باشد، در پایان هر فصل انجام می‌گیرد. در اینجا به مرور موضوعات اصلی و نکات مهم و نیز ارتباط مفاهیم مختلف به یکدیگر پرداخته و در صورت برخورد با موضوعات مورد اشکال به متن اصلی یا مرجع مراجعه شود. یکی از راههای کمک به این مرحله پاسخگوئی به سئوالات و تمرینات پایان فصل است: اجرای این مرحله می‌تواند مقداری از اضطراب امتحان را کاهش دهد.

 

روش دوم: روش دقیق خوانی

هدف از این مرحله این است که مطالب کامل و دقیق درک شده و بصورتی سازمان یافته و منظم در حافظه نگهداری شود. برخی از فنون موجود که می‌تواند به روش دقیق خوانی کمک کند عبارتند از:

تکنیک خلاصه برداری

به نوشتن عبارت ، مفاهیم و موضوعات کلیدی متن پرداخته ، بطوری که در مرور مطالب ، با نگاه کردن و خواندن خلاصه‌ها ، همه مطالب خوانده شده را یادآوری کند. یک روش بسیار مطلوب این است که از خلاصه‌ها نیز دوباره خلاصه برداری شود.

تکنیک سازماندهی مطالب

این تکنیک باعث افزایش درک و سرعت یادگیری و سهولت در بازیابی مطالب آموخته شده می‌شود. برای سازماندهی مطالب استخراج سه بخش از متن اصلی مورد مطالعه لازم است که عبارتند از:

  • موضوع اصلی: موضوعی که تمامی مطالب را در بر می‌گیرد و بقیه مطالب حول و حوش آن می‌چرخد.
  • نکته‌های اصلی: خطوط و اندیشه‌های اصلی و مهم هستند که در مجموع موضوع اصلی را می‌سازند و از صراحت بیشتری برخوردار است.
  • نکات جزئی: اطلاعات جزئی‌تر هستند که بصورت مثالها ، نمونه‌ها ، عکس و تصویر اطلاعات واقعی مطرح می‌گردند.

تکنیک علامت گذاری در متن

در این تکنیک علامت‌هایی را بر روی متن اصلی انجام داده ، از قبیل علامت گذاری به شکلهای مختلف در متن ، خط کشیدن زیر عبارات مهم ، حاشیه نویسی و ... ، این موارد بسته به صلیقه‌های افراد متفاوت می‌باشد. اما نکته مهمی که در هر نوع علامت گذاری حائز اهمیت است این است که ، بهتر است همانند تکنیک سازمان دهی ، مطالب را در سه دسته مجزا (موضوع اصلی، نکته اصلی، موارد جزئی) قرار داده و آنها را با علامت‌های مختلف نشان دهید.

 

در کنار روش مطالعه عوامل محیطی نیز در میزان یادگیری تأثیر دارد. یک محیط مناسب باعث توجه و تمرکز بهتر و بیشتری می‌شود.

حذف عوامل مزاحم فکری

مواردی هست که بخش عظیمی از وقت و فعالیت ذهنی را موضوعاتی به خود مشغول می‌دارند که هیچ رابطه با موضوع ندارند، موضوعاتی مانند: رفتار معلمان و استادان ، افزایش شهریه و نوع رفت و آمد و … برخی از موضوعاتی هستند که موقع مطالعه اگر به آنها فکر شود از کارایی مطالعه می‌کاهد. برخی حتی خیال پردازیهایشان را موقع مطالعه انجام می‌دهند؛ که به شدت فکر را آشفته کرده و تمرکز را از بین می‌برد. توصیه کلی این است که اگر ذهن خود را از افکار مختلف پاک کنید تا بر روی موضوع مورد مطالعه تمرکز کنید، مطالعه را کنار بگذارید و زمانی مطالعه را شروع کنید که سرحال ، علاقمند و متمرکز هستید. 

فراهم کردن محیط مناسب

محل و مکانی که مطالعه در آنجا انجام می‌شود باید مناسب باشد. منظور از محل مناسب مکانی است که آرام ، ساکت و دور از عوامل مزاحم محیطی باشد، این باعث تمرکز بهتر روی موضوع مطالعه می‌شود. بعضی افراد محل و زمانی را برای مطالعه انتخاب می‌کنند که بسیار شلوغ و پر سرو صدا است و بعضی از افراد رختخواب را برای مطالعه انتخاب می‌کنند و توقع یادگیری سطح مطلوب را دارند، ولی از این حقیقت غافلند که این محل‌ها بدترین محل برای مطالعه است.

 

منبع: دانش‌نامه رشد


 
 
فرار به سوی خدا
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱۱:٠٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

می‌گویند پسری در خانه خیلی شلوغ‌کاری کرده بود.
همه‌ی اوضاع را به هم ریخته بود.
وقتی پدر وارد شد، مادر شکایت او را به پدرش کرد.
پدر که خستگی و ناراحتی بیرون را هم داشت، شلاق را برداشت.
پسر دید امروز اوضاع خیلی بی‌ریخت است، همه‌ی درها هم بسته است، وقتی پدر شلاق را بالا برد، پسر دید کجا فرار کند؟ راه فراری ندارد! خودش را به سینه‌ی پدر چسباند.
شلاق هم در دست پدر شل شد و افتاد.
شما هم هر وقت دیدید اوضاع بی‌ریخت است به سوی خدا فرار کنید.
«وَ فِرُّوا إلی الله مِن الله»
هر کجا متوحش شدید راه فرار به سوی خداست


 
 
برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت.
آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید
آرایشگر گفت: من باور نمی کنم که خدا وجود دارد.
مشتری پرسید: چرا باور نمی کنی؟
آرایشگر جواب داد: کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت؟
نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد.
مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند.
آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود.
مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت:میدونی چیه! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند.
آرایشگر گفت: چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم. من آرایشگرم.همین الان موهای تو را کوتاه کردم.
مشتری با اعتراض گفت: نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیفو ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد.
آرایشگر گفت: نه بابا! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند.
مشتری تاکید کرد: دقیقا نکته همین است. خدا وجود دارد. فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند.
برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد.!


 
 
Language Learners’ Errors: Approaches and Significance
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

 

Vali Mohammadi

Abstract

Language learners’ errors were, at a time, thought highly inappropriate and supposed to be avoided by

any means. It is inevitable that learners make mistakes in the process of foreign language learning.

However, the question among teachers is why students go on making the same errors even when such

errors have been repeatedly pointed out to them. Yet not all mistakes are the same; sometimes they seem

to be deeply rooted, but at other times students correct themselves with ease. Thus, researchers and

teachers of foreign languages came to realize that the errors a learner made in the process of learning a

new language are needed to be analyzed carefully, for they possibly held in them some of the keys to the

understanding of second language acquisition.

In this paper, the author is going to: 1) give a historical overview and a theoretical account of the

approaches dealing with errors, 2) give different typologies of errors and provide a framework to study

the errors, and finally 3) offer some implications to teachers and syllabus designers.

Key words: Error, mistake, error analysis, error correction, interlingual transfer, intralingual transfer.

Introduction

For some decades, a vast majority of studies have focused on the nature and process of first language

acquisition and second language learning (Dulay and Burt, 1973, 1974; Hatch, 1978; Larsen-Freeman,

1975). Based on the findings drawn from these studies, the researchers have come to this conclusion that

both first language acquisition and second language learning work in a similar way. Children learning

their mother tongue make a lot of mistakes which is a natural part of language acquisition process. As

they receive different feedbacks from the people around including their parents, caretakers, and peers,

they learn how to produce grammatically and semantically acceptable sentences in their native language.

What a foreign language learner does in operating on the target language is not different from that of a

child acquiring his first language.


 
 
طرح درس : زبان پیش دانشگاهی ( 1)، گرامر درس 4
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

Welcome

To

Our class

2

Teaching Model

I. Specific objectives

II. Activities

A. pre-instruction or motivation stage

(directions & activities)

B. While-Instruction activities

1. Recognition ( directions and activities )

2. Manipulation (directions and activities )

3. Production (directions and activities )

C. Post-instruction or Reinforcement stage

(directions and activities )

 


 
 
Present Simple/Present Continuous Practice
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

In your notebook, write these sentences putting the verbs into the correct tense.

1 She (read) at the moment.

She's reading at the moment.

2 (You go) to work by car?

Do you qo to work by car?

3 I (not watch} television every night.

/ don't watch television every night.

4 I (not watch) television at the moment.

I'm not watching television at the moment.

33

Verbs

5 We {see] our parents every week.

6 (You listen) to the radio now?

7 I (not get up) at seven o'clock every morning.

8 Peter (talk) to Susan now.

9 (They work) in the restaurant at the weekends?

10 She (listen) to the radio in her bedroom at the moment.

11 They (not come) to school every day.

12 (You work) now?

13 The children (go) to bed at eight o'clock.

14 1 (leave) the office every day at five.

15 I'm sorry i can't talk to you now. I (go) out.

16 (Peter and Jane work) in London at the moment?

17 (Mary and Susan drive) to the office every day?

18 We (go) to the beach now.

19 (John listen) to the radio at the moment?

20 (Your parents sit) in the garden now?

21 The film (start) every night at eight o'clock

22 They (not go) to the cinema very often.

23 (You go) into the office every month?

24 I (not study) at the moment


 
 
Verbs
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

 

THE PRESENT TENSE

28 Present Simple

FORM

Positive Question Negative

I

You

We

They

He

She

It

work.

works.

Do

Does

I

you

we

they

he

she

it

work?

work?

I

YOU

We

They

He

She

it)


 
 
Adjectives and adverbs
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

 

Complete these sentences.

1 It was .the.best.. driving I have ever seen, (good)

2 Peter sang ..louder than all the others, (loud)

3 The holiday wasn't .as expensive.. as the one we had last year.

4 She's a good student: she works than

the others, (careful)

5 Would you play , please? I'm trying to

sleep, (quiet)

6 Of all the people in the factory, Joan works

(efficient)

7 The weather isn't as I had expected.

(bad)

8 This is the company in the world, (big)

9 She plays the piano than anyone else in

her class, (beautiful)

10 Mr Jones is person in the village, (old)

11 Mark hit the ball very (hard)

12 She runs than anyone else in the team.

(fast)

13 Do you think older people drive than

younger people? (slow)

14 They all dance well, but John dances

(good)

15 This computer is nearly twice as the old

one. (expensive)

16 He doesn't ski as his sister, (good)

17 This typewriter is than mine, (modern)

18 1 think they both behaved very (rude)

19 People aren't as they used to be.

(thoughtful)

20 I waited than anyone else, (long)


 
 
نکته مهم امنیتی اندروید
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٦/۱٢
 

بهتر است با انجام این پنج نکته ساده اما مؤثر امنیت گوشی و تبلت اندرویدی خود را بالاتر ببریم.

فارنت: گوشی‌های هوشمند ما شخصی‌ترین وسایل ما محسوب می‌‌شوند؛ ما آن‌ها را به همه جا حمل می‌کنیم، تصاویر شخصی و خانوادگی را روی آن‌ها ذخیره می‌کنیم، یادداشت‌های مهم‌مان را روی آن‌ها ثبت می‌کنیم و تاریخچه تمامی تماس‌های ما بر روی آن وجود دارد. پس بهتر است با انجام این پنج نکته ساده اما مؤثر امنیت گوشی و تبلت اندرویدی خود را بالاتر ببریم.

اپلیکیشن‌های امنیتی زیادی برای اندروید وجود دارند که شاید Lookout یکی از بهترین آن‌ها باشد. اما اگر علاقه‌ای به نصب اپلیکیشن‌های جانبی ندارید با این روش‌ها نیز می‌توانید تا حد زیادی امنیت اندروید را بالا ببرید. همیشه به خاطر داشته باشید کاربر ضعیف‌ترین حلقه در زنجیره امنیت محسوب می‌شود و اگر بخواهید می‌توانید حتی کار را برای هکرهای حرفه‌ای نیز دشوار کنید. گفتنی است روش‌های ذکر شده بر روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی قابل اجراست.

1- گوشی یا تبلت خود را با Android Device Manager ردیابی، قفل و پاکسازی کنید

این ویژگی تا سال گذشته تنها با اپلیکیشن‌های جانبی امکان‌پذیر بود اما خوشبختانه با عرضه آپدیتی برای Google Play Services می‌توانید با فعال کردن این سرویس به صفحه Device Manager بر روی وب مراجعه کرده و یا با اپلیکیشن اندرویدی آن دستگاه‌های دیگرتان را ردیابی کنید.

وقتی دستگاه مفقود شده یا دزدیده شده خود را بر روی نقشه مشاهده کردید می‌توانید آن را با رمز دلخواهی قفل کنید، اطلاعات آن را پاکسازی کنید و یا آن را مجبور به زنگ زدن با حداکثر صدا کنید؛ حتی اگر بر روی بی‌صدا تنظیم شده باشد.

- تأیید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

این روش نه تنها گوشی بلکه کل اکانت گوگل شما را محافظت خواهد کرد. با فعال کردن این سیستم از این صفحه گوگل هر گاه فردی پسورد شما را به درستی برای ورود به اکانت گوگل وارد کند باید یک کد امنیتی را نیز وارد کند که از طریق پیامک، تماس تلفنی خودکار و یا اپلیکیشن مخصوص آن به شما اعلام می‌شود. به این ترتیب حتی با دانستن پسورد گوگلی شما نیز کسی نمی‌تواند گوشی دزدیده شده‌تان را که از راه دور قفل کرده‌اید باز کند.


3- حافظه گوشی را رمزگذاری کنید

پیش از این گفتیم که اگر قصد فروش گوشی خود را دارید برای پاکسازی کامل آن یکی از راه‌های مفید استفاده از رمزگذاری یا Encryption گوشی است. با این روش همچنین هربار که گوشی روشن شود ملزم به وارد کردن پسورد هستید و حتی اگر دزد با روشی به اطلاعات شما دست پیدا کرد از آن‌جا که تمامی اطلاعات رمزگذاری شده هستند کوچکترین استفاده‌ای نخواهند داشت.

برای این‌کار کافیست به تنظیمات اندروید و سپس Security و Encrypt Phone مراجعه کنید. توجه داشته باشید که عملیات رمز‌گذاری ممکن است بسته به حجم اطلاعات تا چند ساعت نیز به طول بیانجامد و اگر آن را متوقف کنید ممکن است برخی اطلاعات شما از بین برود. پس مطمئن شوید که گوشی شما شارژ کافی داشته و آن را به برق متصل کنید. همچنین یک عیب این روش در گوشی‌های ضعیف کاهش نسبی سرعت گوشی است.

4- گوشی را قفل کنید!

ساده‌ترین روش محافظت از گوشی استفاده از رمز عددی، حروفی و یا رمز الگویی اندروید است. با مراجعه به تنظیمات، Security و Screen Lock این کار را می‌توانید انجام دهید. تحقیقات نشان می‌دهد حدود 40 درصد کاربران از هیچ رمز و قفلی برای گوشی خود استفاده نمی‌کنند. اگر حوصله وارد کردن رمز را ندارید می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوصی استفاده کنید که هنگام اتصال به وای‌فای خانگی و یا اداری به صورت خودکار قفل گوشی را باز می‌کنند تا تنها در مواقع ضروری مجبور به تایپ رمز باشید. یک نمونه مناسب این اپلیکیشن Unlock with WiFi است که می‌توانید آن را دانلود و امتحان کنید.


5- مشخصات صاحب گوشی را به صفحه‌قفل اضافه کنید

هر کسی که گوشی‌تان به دستش رسید لزوماً دزد یا هکر نیست و شاید گوشی‌تان را جایی جا گذاشته باشید و فردی بخواهد آن را به شما بازگرداند. اما اگر با رمزگذاشتن روی گوشی امکان ورود به صفحه مخاطبان را نداشته باشد طبعاً قادر به پیدا کردن شما نخواهد بود.

چاره کار مراجعه به تنظیمات، سپس Security و Owner Info است تا بتوانید در صفحه قفل اطلاعات مفیدی را برای یابنده احتمالی گوشی‌تان بنویسید