abbasibe.persianblog.ir Website Value
Website Value Calculator آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم

آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم

بانک سوالات دبیرستان و پیش دانشگاهی . مکالمه . مقالات . آپدیت روزانه Nod 32

یوزرنیم و پسورد نود 32 در دوشنبه 6 مرداد ماه 1393
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 
Username:EAV-0112107390 
Password:b942f4bm8f
Username:TRIAL-0117326549
Password:acvcnvax98
Username:TRIAL-0117326572
Password:u6e4r8ks55
Username:TRIAL-0117327354
Password:srrd5s8hr8
Username:TRIAL-0117327400
Password:t4jap2k5hu

 
 
همدلی کنیم واقعا
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

گنجشکی با عجله و با تمام توان به آتش نزدیک می‌شد و برمی‌گشت‌!

پرسیدن : چه می‌کنی؟

پاسخ داد: در این نزدیکی چشمه آبی هست و من مرتب نوک خود را پر از آب می‌کنم و آن را روی آتش می‌ریزم…

گفتند: حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می‌آوری بسیار زیاد است و این آب فایده‌ای ندارد.

گفت: شاید نتوانم آتش را خاموش کنم، اما آن هنگام که وجدانم می‌پرسد: زمانی که دوستت در آتش می‌سوخت تو چه کردی؟

پاسخ می‌دهم: هر آنچه از من بر می‌آمد!!


 
 
قضاوت
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

در نزدیکی ده ملا مکان مرتفعی بود که شبها باد می آمد و فوق العاده سرد میشد.دوستان ملا گفتند:
 ملا اگر بتوانی یک شب تا صبح بدون آنکه از آتشی استفاده کنی در آن تپه بمانی ,ما یک سور به تو می دهیم و گرنه توباید یک مهمانی مفصل به همه ما بدهی.
 ملا قبول کرد,شب در آنجا رفت وتا صبح به خود پیچید و سرما را تحمل کرد و صبح که آمد گفت:
 من برنده... شدم و باید به من سور دهید.گفتند:
 ملا از هیچ آتشی استفاده نکردی؟ملا گفت:
 نه ,فقط در یکی از دهات اطراف یک پنجره روشن بود و معلوم بود شمعی در آنجا روشن است.دوستان گفتند:
 همان آتش تورا گرم کرده و بنابراین شرط را باختی و باید مهمانی بدهی.
 ملا قبول کردو گفت:
 فلان روز ناهار به منزل ما بیایید.دوستان یکی یکی آمدند,اما نشانی از ناهار نبود گفتند ملا ,انگار نهاری در کار نیست.ملا گفت:
 چرا ولی هنوز آماده نشده,دو سه ساعت دیگه هم گذشت باز ناهار حاضر نبود.ملا گفت:آب هنوز جوش نیامده که برنج را درونش بریزم. دوستان به آشبزخانه رفتند ببیننند چگونه آب به جوش نمی آید.دیدند ملا یک دیگ بزرگ به طاق آویزان کرده دو متر پایین تر یک شمع کوچک زیر دیگ نهاده.گفتند:
 ملا این شمع کوچک نمی تواند از فاصله دو متری دیگ به این بزرگی را گرم کند .ملا گقت:
 چطور از فاصله چند کیلومتری می توانست مرا روی تپه گرم کند؟شما بنشینید تا آب جوش بیاید و غذا آماده شود.
 نکته:با همان متری که دیگران را اندازه گیری میکنید اندازه گیری می شوید


 
 
different kinds of reading
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

Here are four different kinds of reading.

  • Skimming - running the eyes over quickly, to get the gist
  • Scanning - looking for a particular piece of information
  • Extensive reading - longer texts for pleasure and needing global understanding
  • Intensive reading - shorter texts, extracting specific information, accurate reading for detail.

Types of Reading

Maija MacLeod


In this Page:


Overview:

Aims of the web page:

Several types of reading may occur in a language classroom. One way in which these may be categorized , as suggested by Brown (1989) can be outlined as follows:

                            A. Oral
                            B. Silent
                                 I. Intensive
                                    a. linguistic
                                    b. content
                               II. Extensive
                                   a. skimming
                                   b. scanning
                                   c. global

The first distinction that can be made is whether the reading is oral or silent. This web page will not deal with oral reading, only silent reading. 

Within the category of silent reading, one encounters intensive and extensive reading.  Intensive reading is used to teach or practice specific reading strategies or skills. The text is treated as an end in itself.  Extensive reading on the other hand,  involves reading of large quantities of material, directly and fluently.  It is treated as a means to an end. It may include reading reading simply for pleasure or reading technical, scientific or professional material. This later type of text, more academic, may involve two specific types of reading, scanning for key details or skimming for the  essential meaning.   A relatively quick and efficient read, either on its own or after scanning or skimming, will give a global or general meaning. 

This web page then will first examine intensive reading. The second part will deal with extensive reading, with a focus on how it results in a general or global meaning. The fourth part gives a short comment on how intensive and extensive reading may operate in the same class. The fourth part examines scanning and the fifth, scanning. A final sixth part comments on how scanning and skimming may be used in the same reading.


 
 
Kinds of reading
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 
  • KINDS OF READING andREADING TECHNIQUES ENGN01G/ENGN02G MS. LAARNI V. PEREZ
  • KINDS OF READINGAccording to purpose & manner of comprehending
  • 1. Extensive Reading - reading for pleasure any topic of interest - main purpose: to relax and enjoy yourself - comics, humorous stories, tales, novels, short articles in the newspapers and magazines, jokes, and other forms of light reading materials
  • 2. Intensive Reading - careful or in-depth reading - you read for details and extract specific info on particular topics - the kind of reading you do when you study, prepare a term paper, or an oral report - has several techniques or sub-types: scanning, skimming, exploratory reading, study reading, critical reading, and analytical reading
  • READING TECHNIQUES/SUBKINDS for Intensive Reading1. Scanning - rapid reading assisted by key words to locate specific pieces of info - for research, review - gets info that answer what, who, where, when, howExs. looking for a word meaning in the dictionary, getting a docu from the filing cabinet, looking through the yellow pages
  • 2. Skimming - rapid reading focusing on the TITLE, HEADINGS, TOPIC SENTENCE, SIGN POSTS to get the main idea - effective preliminary step to reading thoroughly bec. after skimming, you can quickly go back to details you need to read entirely
  • Skimming Steps1. Preview the text by reading the title and the introduction. (Usually, the intro has the thesis statement).2. Check if there are headings and subheadings.3. Read the 1st parag. and the 1st sentences of the succeeding parags.4. Quickly check keywords in the parag. (sometimes higlighted, italicized, underlined)5. Read the last parag. (Usually it summarizes the main points.6. If you feel that a parag. contains impt. Info that answers what, why, when, how, and who, read it fully.
  • Examples:• Surveying a chapter/article• Reviewing something you’ve read• Choosing a magazine/book to buy in the bookstore
  • 3. Exploratory Reading• Aims to get a fairly accurate picture of a whole presentation of ideas; how the whole selection is presented• Allots more time for reading• Examples:• Long articles in mags. , short stories, descriptive texts
  • 4. Study Reading - the reader must get a maximum understanding of the main ideas and their relationships - examples: SQ3R, SQ4R (survey, question, read, record, recite, review) SQ4R: STEPS 1. SURVEYING: (preparing for reading) Take note of the titles, headings & subheadings; words in italics or bold print; intro & summaries; pictures & captions; questions at the end of the chapter or section (do this in few minutes only)
  • 2. QUESTIONING: (focusing your reading)Turn headings & subheadings into questionsby asking who, what, when, where, why, andhow abt. them.3. READING: (focusing your reading)Take time to read with maximumcomprehension. Try to answer the questionsyou posed in the previous step. Try to det.the main ideas and major details of the text.
  • 4. RECORDING: (focusing your reading)Take note so you can remember what youhave read.5. RECITING: (recalling step)Recite aloud or mentally, pair up with apartner for a Q&A session.6. REVIEWING: (recalling step)Repeat some of the previous steps andreview on a regular basis
  • 5. Critical Reading - question, analyze and evaluate the text - use differentiate bet. factücritical-thinking skills to: & make inferences abt.ürecognize author’s purpose in writing;üopinion; purposes and recognize the author’s tone inücharacters; recognize persuasive techniques orüwriting; propaganda designed to sway you to believe
  • - reader stops to consider the facts carefully, “take time to read in order to the get facts straight”Examples: Reading done in periodicals, books, ads which are loaded with propaganda devices designed to sway opinions
  • 6. Analytical Reading - careful attention to each word and its importance in relation to other words in the sentence or the parag. - Examples: Reading mathematical problems, scientific formulas, and certain definitive statements of key ideas that require a questioning/inquisitive mind
  • 7. Developmental Reading - When a reader is under a comprehensive reading program that lets him go through stages & monitors him closelyExamples:• SRA• ARC

 


 
 
اگر وقت درس خواندن ندارید، بخوانید
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

درس و تحصیل تنها دغدغه همه دانشجویان نیست. بعضی از دانشجویان ناچارند علاوه بر رفتن به دانشگاه، کار کنند یا مسئولیت اداره خانواده را به عهده بگیرند. اما کارشناسان نکاتی را پیشنهاد می کنند تا با استفاده از آنها بتوانیم از زمان مطالعه خود بیشترین استفاده را ببریم.

 

۱. مطالعه را جزئی از زندگی روزانه خود قرار دهید.

 

بهترین راه برای اینکه به درس خواندن عادت کنیم این است که آن را بخشی عادی از زندگی روزمره خود بدانیم. تحصیلات عالی مستلزم تلاش و پشتکار است. لازم است هر روز زمانی را به انجام تکالیف و مطالعه اختصاص دهیم. یک ساعت در روز برای شروع خوب است، ولی این زمان هرچه بیشتر باشد بهتر است.

 

۲. سبک یادگیری خود را بشناسید.

 

افراد مختلف روش های یادگیری متفاوتی دارند و هرگز یک روش واحد برای همه اشخاص مناسب نیست. بعضی افراد با روش های دیداری، بعضی با شنیدن، و بعضی با ترکیب روش های گوناگون یاد می گیرند. لازم است هریک از ما روش مناسب خود را کشف کنیم و آن را به طور مکرر مورداستفاده قرار دهیم. گاهی اوقات ترکیب رویکردهای مختلف، مثلا خواندن مطالب با صدای بلند می تواند مفید واقع شود.

روش های یادگیری همچنین ممکن است برحسب آنچه مطالعه می کنیم متفاوت باشد. به عنوان مثال کسی که زبان را با روش های شنیداری می آموزد ممکن است ریاضیات را با روش های دیداری یاد بگیرد. بهتر است عادات خود را با توجه به روش یادگیری خود شکل دهیم.

 

۳. همه چیز را به شب قبل از امتحان موکول نکنید.

 

بسیاری از دانش آموزان مطالعه را به شب قبل از امتحان موکول می کنند اما این روش روش خوبی برای یادگیری نیست. به گزارش برترین ها کارشناسان معتقدند که در محیط یادگیری آکادمیک، تنها دانستن مطالب و نکات کافی نیست بلکه دانش آموزان باید توانایی تفکر انتقادی راجع به آنها را نیز داشته باشند.

بهتر است مطالب درسی را به صورت روزانه مرور کنیم. همین طور بحث های گروهی و استفاده از نوارها و سی دی های آموزی به یادگری موثر تر کمک می کند.

 

۴. از درس خواندن لذت ببرید.

 

لزومی ندارد همیشه درس خواندن را جدی بگیریم و تنها در گوشه ای بنشینیم و مطالب را در ذهن خود فرو کنیم. روش های زیادی وجود دارد که به ما کمک می کنند تا ز درس خواندن لذت ببریم . همه چیز به خلاقیت ما بستگی دارد. مثلا استفاده از حروف اختصاری جالب، یا موزیک و سایر روش های خلاقانه باعث می شود تا از درس خواندن لذت بیشتری ببریم.

 

۵. خود را بیازمایید.

 

لازم نیست برای آزمودن خود تا روز امتحان صبر کنیم. می توانیم در حین مرور مطالب، فهرستی از چند سوال تهیه کنیم. سپس به عقب برگردیم و به آنها پاسخ بدهیم. همین طور در روزهای آینده که دوباره به سراغ مطالب می آییم این سوالات به ما کمک خواهند کرد. بکوشید تا به آزمودن خود عادت کنید و آن را بخشی از برنامه مطالعه خود قرار دهید.

منبع: bartarinha.ir


 
 
Greetings
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

A: Hi, how are you doing?
B: I'm fine. How about yourself?
A: I'm pretty good. Thanks for asking.
B: No problem. So how have you been?
A: I've been great. What about you?
B: I've been good. I'm in school right now.
A: What school do you go to?
B: I go to PCC.
A: Do you like it there?
B: It's okay. It's a really big campus.
A: Good luck with school.
B: Thank you very much.

 

A: How's it going?
B: I'm doing well. How about you?
A: Never better, thanks.
B: So how have you been lately?
A: I've actually been pretty good. You?
B: I'm actually in school right now.
A: Which school do you attend?
B: I'm attending PCC right now.
A: Are you enjoying it there?
B: It's not bad. There are a lot of people there.
A: Good luck with that.
B: Thanks.

A: How are you doing today?
B: I'm doing great. What about you?
A: I'm absolutely lovely, thank you.
B: Everything's been good with you?
A: I haven't been better. How about yourself?
B: I started school recently.
A: Where are you going to school?
B: I'm going to PCC.
A: How do you like it so far?
B: I like it so far. My classes are pretty good right now.
A: I wish you luck.
B: Thanks a lot.


 
 
Expressing Joy at Someone's Success
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

A: Did you hear the good news?
B: No, I haven't.
A: I got a promotion at my job.
B: Did you really?
A: Seriously, I am so excited.
B: Well, congratulations.
A: Thank you.
B: I'm so happy for you.
A: Really?
B: Yes. You really deserved this.
A: You think so?
B: Yes. Good for you.

A: Have you heard my good news?
B: You haven't told me anything yet.
A: I got a promotion at work earlier this week.
B: Is that right?
A: It's the truth. I am really happy.
B: Congratulations on your promotion.
A: Thank you very much.
B: I am really excited for you.
A: Are you really?
B: I'm serious. You deserved this promotion.
A: Is that what you really think?
B: Yes, I do.

A: I haven't told you what happened yet, have I?
B: I haven't heard anything.
A: My boss offered me a promotion, and I took it.
B: Are you serious?
A: Yes, I am really excited.
B: That's great. Congratulations.
A: I appreciate that.
B: You have no idea how happy I am for you.
A: For real?
B: I believe you were the best choice for that promotion. I really do.

 


 
 
فکر
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

حدیث (1) لقمان حکیم علیه‏السلام :

یَا بُنَىَّ اِذَا امتَلأََتِ المَعِدَةُ نَامَتِ الفِکرَةُ وَ خَرِسَتِ الحِکمَةُ وَ قَعَدَتِ الاَعضَاءُ عَنِ العِبادَةِ؛

فرزندم هرگاه شکم پر شود، فکر به خواب مى‏رود و حکمت، از کار مى‏افتد و اعضاى بدن از عبادت باز مى‏مانند.

مجموعه ورام، ج 1، ص 102

حدیث (2) امام حسین علیه السلام :

مَن أَحجَمَ عَنِ الرَّىِ وَعَیِیَت بِهِ الحِیَلُ کانَ الرِّفقَ مِفتاحُهُ؛
هر کس فکرش به جایى نرسد و راه تدبیر بر او بسته شود، کلیدش مداراست.

بحارالأنوار، ج75، ص128

حدیث (3) امام حسن عسکری علیه السلام:

لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ؛

عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است.

تحف العقول، ص442

حدیث (4) امام علی علیه السلام:

العِلمُ وَراثَهٌ کَریمَهٌ ، وَ الادابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَهٌ ، وَ الفِکرُ مِرآهٌ صافِیَهٌ؛

علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.

 نهج البلاغه،ص469

حدیث (5) پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :

 اَوصانى رَبّى بِسَبعٍ: اَوصانى بِالاِْخلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانیَةِ وَ اَن اَعْفُوَ عَمَّن ظَلَمَنى و اُعْطىَ مَن حَرَمَنى و اَصِلَ مَنْ قَطَعَنى و اَن یَکونَ صَمْتى فِکْرا وَ نَظَرى عِبَرا؛

پروردگارم هفت چیز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشکار، گذشت از کسى که به من ظلم نموده، بخشش به کسى که مرا محروم کرده، رابطه با کسى که با من قطع رابطه کرده، و سکوتم همراه با تفکّر و نگاهم براى عبرت باشد.

کنزالفوائد،ج2،ص11

حدیث (6) امام صادق (ع):

اَفضَلُ العِبادةُ اِدمانُ التَّفکُّرفی اللهِ و فی قُدرَتهِ؛

برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.

الکافی،ج2،ص55

حدیث (7) امام صادق (ع):

فِکرَةُ ساعَةٍ خَیرٌ مِن عِبادَةِ اَلفِ سَنَةٍ؛

یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.

مصباح الشریعه،ص114


 
 
عقل
نویسنده : غلامعلی عباسی - ساعت ۱٠:۳۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٥/٧
 

حدیث (1) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

یا عَلىُّ اَلعَقلَ مَا اکتُسِبَت بِهِ الجَنَّةُ وَطُلِبَ بِهِ رِضَى الرَّحمنِ؛

یا على عقل چیزى است که با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى آید.

(من لایحضره الفقیه،ج4،ص369)

حدیث (2) امام على علیه السلام :

أَعقَلُ النّاسِ أَبعَدُهُم عَن کُلِّ دَنیَّةٍ؛

عاقل ترین مردم کسى است که از همه پَستى ها دورتر باشد.

(تصنیف غررالحکم و دررالکلم،ص197)

حدیث (3) امام على علیه السلام :

مَن لَم یُهَذِّب نَفسَهُ لَم یَنتَفِع بِالعَقلِ؛

هر کس خود را تزکیه نکند، از عقل بهره نمى برد.

(تصنیف غررالحکم و دررالکلم،ص240)

حدیث (4) امام حسین علیه السلام:

لا یَکمُلُ العَقلُ إلاّ بِاتِّباعِ الحَقِّ؛

عقل جز با پیروى از حق کامل نمى شود.

(بحار الانوار(ط-بیروت)ج75،ص127)

حدیث (5) امام على علیه السلام :

أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقدیرا لِمَعاشِهِ وَأَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ؛

عاقل ترین مردم کسى است که در امور زندگیش بهتر برنامه ریزى کند و در اصلاح آخرتش بیشتر همّت نماید.

(تصنیف غررالحکم و دررالکلم،ص52)

حدیث (6) امام على علیه السلام :

زکوةُ العَقلِ احتِمالُ الجُهّالِ؛

زکات عقل تحمّل نادانان است.

(تصنیف غررالحکم و دررالکلم،ص56)

حدیث (7) امام على علیه السلام :

رَدعُ النَّفسِ عَن زَخارِفِ الدُّنیا ثَمَرَةُ العَقلِ؛

دورى از تجمّلات دنیا میوه عقل است.

(تصنیف غررالحکم و دررالکلم،ص241)

حدیث (8) امام على علیه السلام :

لَیسَ العاقِلُ مَن یَعرِفُ الخَیرَ مِنَ الشَّرِّ وَلکِنَّ العاقِلُ مَن یَعرِفُ خَیرَ الشَّرَّینِ؛

عاقل آن نیست که خیر را از شر تشخیص دهد، بلکه عاقل کسى است که میان دو شر، آن را که ضررش کمتر است بشناسد.

(بحار الانوار(ط-بیروت)ج75،ص6)

حدیث (9) قال الحسین علیه السلام :

إذا وَرَدَت عَلَى العاقِلِ لُمَّة ٌ قَمَعَ  الحُزنَ  بِالحَزمِ  وَ قَرَعَ  العَقلَ  لِلاِحتیالِ؛

چون براى عاقل مشکلى پیش آید، غم خود را با هوشیارى و دوراندیشى از میان مى برد و عقل را به چاره جویى وامى دارد.

(نزهة الناظر و تنبیه الخاطر،ص84)

حدیث (10) امام على علیه السلام :

یَنبَغى لِلعاقِلِ اَن یَحتَرِسَ مِن سُکرِ المالِ وَ سُکرِ القُدرَةِ ، وَ سُکرِ العِلمِ ، وَ سُکرِ المَدحِ وَ سُکرِ الشَّبابِ ، فَاِنَّ لِکُلِّ ذالِکَ ریاحا خَبیثَةً تَسلُبُ العَقلَ وَ تَستَخِفُّ الوَقارَ ؛

سزاوار است که عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستایش و مستى جوانى بپرهیزد، چرا که هر یک را بادهاى پلیدى است که عقل را نابود مى کند و وقار و هیبت را کم مى نماید .

(تصنیف غرر الحکم و دررالکلم،ص66)